ZŠ U Soudu, Liberec

Fulltextové vyhledávání 2.0

Kalendář

P Ú S Č P S N
27
Podzimní prázdniny + ředitelské volno
28
Podzimní prázdniny + ředitelské volno
29
Podzimní prázdniny + ředitelské volno
30
Podzimní prázdniny + ředitelské volno
31
Podzimní prázdniny + ředitelské volno
1 2
3
Provozní porada - listopad
Práce se stressem - preventivní program pro 9. třídy
4
Školní kolo - turnaj v piškvorkách
5 6 7
Celoškolní směřování 2025-26 - 1. pololetí
8.A+8.B IQ Landia
8 9
10 11 12
2.A+2.B IQ Landia
Centrum čtenářské podpory - setkání v listopadu
13
8.A - KNL - Mezinárodní den laskavosti
14 15 16
17 18
1.A+1.C Naivní divadlo
19
Dny GIS - TUL - 8. + 9. třídy
20
6.A Maják
21
Preventivní programy - Jakoby hobby
22 23
24
Pedagogická porada - čtvrtletní
Úřad práce - workshop pro 9. třídy
25
Třídní schůzky - tripartita
26
Roztančená škola (Dětský muzikál)
Věnečkování ve školních družinách
27
6.B Maják
Věnečkování ve školních družinách
28
5.B+6.B IQ Landia
4.A+4.B Dopravní hřiště - program Cyklista
29 30
Drobečková navigace

Úvod > Škola

Škola

Fakultní škola TUL Liberec.

Školní vzdělávací program: „Škola bez rozdílů“ (podporuje vzdělávání žáků běžných tříd a zároveň žáků se specifickými poruchami učení – SPU - dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dyspraxie nebo jejich kombinace) - v praxi to znamená, že od 2. ročníku škola disponuje vždy třídou běžnou a zároveň  "paralelní - dyslektickou", určenou žákům s poruchami učení a zároveň dobrými intelektovými schopnostmi.

Ve školní praxi využíváme nejen pro nápravu SPU podpůrnou metodu ILF NEUROFEEDBACK - metoda Othmerových - revolučním přístrojem Neuroamp se softwarem Cygnet. O metodě ILF NEUROFEEDBACK.

Počet tříd:

  • běžné třídy: 1. - 9. ročník
  • speciální třídy: 2. - 9. ročník

Kapacita počtu žáků: 400

Pedagogický sbor: 32 pedagogů, 5 vychovatelek, 12 asistentek pedagoga, školního speciálního pedagoga. Třídní učitelé ve speciálních třídách jsou zároveň kvalifikovanými speciálními pedagogy (vysokoškolské studium speciální pedagogiky)

Školní poradenské pracoviště: školní speciální pedagog, výchovný poradce pro oblast výchovy, výchovný poradce pro volbu povolání-kariérový poradce, koordinátor inkluze, 2 metodikové prevence

Na škole působí školní parlament.

Zaměření školy

Hlavním zaměřením školy je poskytování kvalitního základního vzdělávání vhodnými aktivizačními metodami výuky a s využitím individualizovaných činností, kladení důrazu na komunikaci, spolupráci rodiny a školy, na zájmovou činnost a využívání rodinné atmosféry, kterou se škola snaží žákům i rodičům poskytovat.

Nabídkou zajímavých volitelných předmětů a mimoškolních aktivit se snažíme reagovat na podněty žáků i rodičů, zapojením v projektech zejména z oblasti rozvoje čtenářské, matematické, technické, jazykové, environmentální, finanční gramotnosti a směřováním k adekvátní volbě povolání reagujeme na požadavky moderní společnosti.

Usilujeme o osobnostní rozvoj každého žáka s maximálním důrazem na rozvoj jeho potenciálu.

Snažíme se připravit žáky na budoucí život - v oblasti sociální, vztahové i profesní.

 

Certifikace Rodiče vítání

Škola získala certifikaci značky "Rodiče vítáni" (rodicevitani.cz) a zároveň je zapojena v síti škol "Škola pro demokracii" a "Moderní škola", působí jako centrum kariérní podpory pedagogů Libereckého kraje v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti - v souladu s kritérii těchto vzdělávacích systémů se snažíme o naplňování vzdělávacího a výchovného obsahu tak, abychom zároveň žákům umožnili:

  • kvalitní vzdělání na základě rovnováhy emocionální, rozumové i vztahové
  • rozvíjení všestranných dovedností žáků nabídkou volitelných předmětů a zájmových činností
  • hledání nových způsobů komunikace s rodiči za účelem sladění výchovného působení rodiny a školy
  • poskytování vhodného učebního stylu a adekvátních výukových metod žákům s SPU
  • prolínání života školy s životem mimo školu

Nabízíme

  • Moderně koncipovanou výuku s důrazem na rozvoj rozumové, emocionální i osobnostní stránky žáků. Množství zájmových aktivit reagující na poptávku dětí i rodičů.
  • Realizaci preventivních programů zaměřených na minimalizaci šikany, problematiku užívání návykových látek a dalších negativních společenských jevů ve spolupráci s veřejnými organizacemi a s Policií ČR. Propracovaný systém třídnických hodin a preventivních aktivit s pozitivním vlivem na klima tříd.
  • Školní i mimoškolní aktivity v rámci sezónních projektových dnů i dlouhodobých projektů.
  • Participaci žákovského parlamentu na plánování doplňkových školních aktivit.
  • Aktivní školní družinu s nabídkou vlastních neformálních činností.
  • Výcvikové sportovní kurzy (plavecký, lyžařský, turisticko-branný, vodácký, cyklistický).
  • Rozšíření výuky o spolupráci s dalšími kulturními, společenskými, sportovními a vzdělávacími organizacemi, spolupráci s TUL v rámci společných projektů (status fakultní školy).
  • Letní i zimní školy v přírodě a prázdninový týden pro žáky 1. stupně.
  • Harmonizační dny pro žáky prvního stupně speciálních tříd a žáky šestých ročníků, pravidelné vícedenní pobyty s turisticko-ekologickým zaměřením (chata Hubertka v Jizerských horách, areál Pecka).
  • Systematickou logopedickou péči pod vedením odborně proškolených pracovnic.
  • Odborně a osobnostně vzdělaný pedagogický sbor.
  • Kvalitní a zdravě koncipované školní stravování s certifikací "Zdravá školní jídelna".